Vorwaerts mars!

28 augustus 2013 - Ulm, Duitsland

dinsdag 27 augustus

Om 8.00 uur worden we wreed gewekt door een hels kabaal. Wat gebeurt er allemaal? Het lijkt wel of het Arena stadion uitloopt en als we naar buiten kijken wacht ons een onaangename verrassing. Staan we opeens helemaal ingebouwd door personenauto’s en voor de entree van het stadion staan honderden schoolkinderen te gillen en te schreeuwen. Door de luidsprekers schalt de stem van een mevrouw, die op geheel eigen wijze - in Duitse stijl -  de kinderen commandeert: links, rechts, links, rechts vorwaerts.....mars. Dat gaat lekker hier, snel wegwezen!

En zo beginnen we aan onze 2e reisdag. ‘s Middags ontvangen we een vrolijke app van Alexandra met de volgende aanhef: ' Dit bericht is van jullie eigen Master of Science'….. Hoera, ze is geslaagd! Na wat telefoontjes en een borrel op onze kersverse planologe zetten we onze reis voort.

Het is druk op de weg en er zijn veel 'bauarbeiten'. Om 18.00 uur komen we aan op de camperplaats vlak bij het centrum van Ulm. Gelukkig hebben we een milieusticker, anders hadden we de stad niet in gemogen.

Camperplaats Ulm

De camperplaats is een grote P&R met veel groen en een afgescheiden stuk voor campers. De tram stopt hier voor de deur. Het is de bedoeling om morgen de stad te gaan verkennen.

1. Hilly:
    29 augustus 2013
    Ha Henk en Ria,
    Leuk om jullie 1e reisverslag te lezen! Ik heb aan jullie gedacht hoor afgelopen maandag. Jullie gingen met prachtig weer weg, dat rijdt ook een stuk lekkerder dan met regen. Ik zag nog een verslag, dat ga ik ook gauw even lezen. Hoop dat het goed blijft gaan met het mobiele internet of op de wifispots. Groetjes,
    Hilly
  2. Leo, Joke en Melissa:
    29 augustus 2013
    Hoi Henk en Ria,
    De reis is nu begonnen. Onze foto's hebben jullie toch wel in de camper opgehangen? Misschien even een uurtje in een spa zitten om te relaxen. Alle recepten opschrijven dan kunnen we ze proberen. groetjes