Masseproblem an Electroblock

29 augustus 2013 - Garmisch-Partenkirchen, Duitsland

woensdag 28 augustus

Midden in de nacht ontdekken we dat we geen stroom hebben. Dat is raar, we staan op 12V maar onze huishoudaccu geeft geen krimp. Gelukkig werkt de koelkast op gas en het toilet is ook in het donker te vinden. Morgenochtend zien we wel verder, we zullen wel iets fout doen. We zijn tenslotte nog maar beginnelingen op campergebied. Dat lossen we wel op.

Nou mooi niet.....  's Morgens staan de wijzers van beide accu's in het rood en dat is foute boel. Er gaat ook steeds een alarmbel af. We bellen met een Dethleff dealer die in Ulm zit en mogen gelijk langskomen. De eigenaar - Herr Franz - is tevens hoofd werkplaats. Hij ontdekt dat er twee storingen zijn. Het blijkt dat onze beide accu's niet meer opladen, maar waarom niet? Bovendien zit er iets in of aan de camper dat veel te veel stroom afneemt, maar wat?  Het lijkt erop dat we voorlopig niet verder kunnen. Pas 's middags is duidelijk wat het probleem is met de accu's. Na herstel blijkt dat de motor van de elektrische treeplank defect is. Dat is dus de veroorzaker van de storing. Een nieuwe treeplank heeft herr Franz niet in voorraad. Hij adviseert ons om de aansluiting los te koppelen het deze vakantie maar te doen met een los opstapje. Na 6 uren noeste arbeid staat onze camper weer in de startblokken en om 17.00 uur kunnen we verder reizen. We krijgen van herr Franz een tip om naar een camping in de buurt van Garmich Partenkirchen te rijden. De campingbaas van camping 'Tennsee'  is een goede vriend van hem en daar aangekomen worden we hartelijk ontvangen. Er is al een plaats voor ons gereserveerd en dat was nodig ook want het is hier nog schoolvakantie. Tennsee is een 5-sterren camping met alle luxe die je maar kunt bedenken. Het ligt tamelijk hoog en het is 's avonds koud, dat dan weer wel. We gaan daarom maar eens culinair genieten en daarna een heerlijk ligbad nemen. Daar zijn we wel aan toe.

hoog en koudhet saniblock

1. Masjenka:
    Lang leve Herr Franz
  2. Hilly:
    29 augustus 2013
    Wat een leuk verhaal weer, never a dull moment!
  3. Leo, Joke en Melissa:
    29 augustus 2013
    Jammer dat jullie dat niet eerder hebben ontdekt maar goed nu maar met het opstapje. Aardige man die Herr Franz en gastvrij.
  4. Elisa en Jan:
    29 augustus 2013
    Gelukkig hebben jullie dit in Duitsland ontdekt. Of de Grieken zo'n grondig onderzoek kunnen doen in een plattelandsgarage???
    Die zijn meer van, dan maar zonder stroom. Kun je de olielamp weer aandoen, ook gezellig.
  5. H. Smit:
    31 augustus 2013
    het eerste avontuur gelukkig mbv herr Franz goed afgelopen, we zijn benieuwd waar jullie nu al zijn, erg leuk om zo een beetje mee te reizen en natuurlijk gefeliciteerd met jullie dochter ! groet van jitske en henk
  6. Fred Kohl:
    31 augustus 2013
    Hoi lieve Ria en Henk,
    Echt een spannend verhaal en ja, onderweg heb je altijd hobbels op de weg en soms beren. Geniet van het landschap, de natuur en de avonturen. Ik benijd jullie hoor: Griekenland, mijn favoriete bestemming. Ik ben reuze benieuwd naar het vervolg. Lieve groet van Fred.