Glyki

9 september 2013 - Gliki, Griekenland

7 september.
Ik ben vannacht lek gestoken door van die kleine pestmugjes, die je niet ziet. Meer dan 50 bulten heb ik evenzo geteld, het lijkt wel of ik de mazelen heb. En jeuken......
Er is nog niemand op het strand, alles lijkt nog te slapen. Een frisse duik in zee helpt misschien iets. Dat is toch wel bijzonder, je bed uit en hup de zee in. Daarna afspoelen en haren wassen onder de koude douche op het strandje en klaar zijn we.
We gaan vandaag het binnenland in naar Gliki. In deze omgeving ontspringt de rivier de Acheron, die door de oude Grieken werd beschouwd als de scheiding tussen de onder- en bovenwereld. De bron ligt even voorbij het plaatsje en het is een hele mooie camperplek, pal aan de rivier en onder schaduwrijke bomen. Er staan nog 2 Hollanders met campers en dat is wel bijzonder, omdat deze plek niet zo bekend is. De rivier stroomt hier erg snel en er is een raftcentrum, een manege een restaurant waar je lekker kunt eten. Het wordt voornamelijk bezocht door Grieken. En wij nu. Je vindt er een bewegwijzerd pad dat stroomopwaarts langs de Acheron loopt. Dat lijkt ons wel iets voor morgen. Eerst maar eens de omgeving verkennen per fiets. Het is oppassen hier, er zitten nogal wat gaten in de weg. Maar wat is het hier mooi! We fietsen tot de schemer invalt. Morgen gaan we te voet.

De foto' staan bij het vorige reisverslagen