De Acheron

5 september 2013 - Ammoudiá, Griekenland

5 september.
We wagen ons maar eens aan een boottochtje over de Acheron. Via deze rivier bracht  Hermes de mensen die het tijdelijke met het eeuwige verwisseld hadden naar het rijk van Hades, ofwel de onderwereld. De doden moesten hiervoor tolrecht betalen, vandaar dat ze altijd een muntstuk bij zich hadden.  De middag is bestemd om te luieren en wederom met onze Griekse buren, onder het genot van een glaasje raki, de economische crisis en de problemen in het Midden-oosten door te nemen. 'S Avonds uitgebreid eten op een gezellig terras met Griekse muziek. Morgen blijven we ook nog hier, het bevalt ons wel.

.Begin van de boottochtDe acheronLach eens!Prachtige natuurDe haven

1. Hilly:
    5 september 2013
    Wat een verrassing, zomaar 3 reisverhalen tegelijk. Het is genieten daar zo te lezen. Spreken jullie al een paar woordjes Grieks? Veel plezier, ik kijk alweer uit naar jullie volgende reisverhaal!
  2. Leo, Joke en Melissa:
    6 september 2013
    Het ziet er leuk uit om boottochtjes te maken.
  3. H. Smit:
    6 september 2013
    Gelukkig zijn jullie springlevend teruggekomen van de vaartocht over de Acheron. De bovenwereld is nog veels te leuk , helemaal met glaasje raki en mooie verhalen erbij.
  4. René:
    7 september 2013
    Mooi, een rivier met water in Griekenland. Meestal staan ze droog. Jullie verhalen en foto's zien er aantrekkelijk uit. Het wordt tijd dat wij ook weer eens naar Gr. gaan. Van de week in de krant in Nederland: het toerisme in Gr. breekt alle records. Er staan lange rijen voor de Acropolis. Een aanzet om uit de crisis te komen? Veel plezier verder, Letje en René
  5. Yvette Feist:
    11 september 2013