It feels good to be important

5 september 2013 - Ammoudiá, Griekenland

Het zwitserleven gevoelAmmoudia aan de rivier de AcheronAmmoudia

Ons strandjeOok op de kade staan campers

Woensdag 4 september

Het is wederom een prachtige dag en we ontbijten vroeg. Na de nodige perikelen om vanaf de camping met Betty steil omhoog naar de doorgaande weg te klimmen rijden we naar Amoudia.  Het plaatsje ligt enkele tientallen kilometers onder Parga en men zegt dat je er prima terecht kunt met de camper. Het ligt aan een besloten baai aan de mond van de rivier de Acheron. Het zandstrand is prachtig en ruim en het loopt langzaam af in zee. Op het strand vinden we douches. We staan bijna op het strand in de schaduw van wat bomen en wanen ons in het paradijs. Een eindje verderop arriveert een Grieks gezin. De man loopt meteen op Henk af en schenkt hem een raki in. Gezellige boel hier! Even later zien we een tamelijk onhandige autochtoon aan zijn auto sjorren en trekken.  Hij heeft de wielen vastdraait in het mulle zand. Een kloeke Engelsman komt hem te hulp en samen met Henk klaren ze het klusje. De auto heeft weer vaste grond onder de wielen. De Griek bedankt iedereen uitbundig en de Engelsman krijgt spontaan een dikke knuffel. Deze reageert droog met de gelauterde woorden: "it feels good to be important". Het feest kan beginnen en de stemming zit er gelijk in. Zodoende blijven we hier gezellig een paar dagen staan.

's Avonds kijken we naar de ondergaande zon en nog later naar een schitterende sterrenhemel. En dan valt er ook nog een ster..... Het leven is hier goed!