Museum voor Volkskunst in Nafplion

4 oktober 2013 - Naúplion, Griekenland

imageimageHobelpaardfiets?imageimageimage

4 oktober.

Het is vanochtend nog steeds bewolkt en fris. Goed weer voor een museumbezoek. We kiezen voor het Museum voor Volkskunst, wat is gevestigd in een voormalig herenhuis. Het is gewijd aan de textielkunst en toont ons kostuums, weefstukken en werktuigen uit privé bezit. We zien bewerkte kaptafels, schattige sieradenkastjes met heeeel veel laatjes, fijn geslepen glaswerk, prachtig bewerkte serviezen, antieke geweren en imposante klokken. Maar ook oude voorwerpen, die te maken hebben met de verschillende levensfasen van het kind, zoals geboorte, doop en de eerste schooljaren. Ook poppen, theaterfiguren en ander speelgoed. Het is werkelijk de moeite waard. Er worden veel regionale kostuums uit de 19e en de 20e eeuw getoond, die uit verschillende streken van het vaste land en de Ionische eilanden komen. Op de bovenste etage exposeren nog een aantal Griekse kunstenaars.
'S Middags gaat Henk de bovenstad en het Venetiaans fort verkennen, terwijl ik ga lezen, schrijven en foto's sorteren. 'S Avonds weer gezellig het stadje in, terrasje pakken en op zoek naar een wifipunt.

1. Veronique:
    Yassou Ria en Henk,

Jullie verhalen zijn een feest van herkenning!! Wat een geweldige ervaring moet dit zijn. En wat een vrij gevoel zullen jullie hebben. Erg leuk om jullie avonturen te volgen. Ga zo door! Groetjes en nog heel plezier, Veronique
  2. Fred Kohl:
    Lieve Ria en Henk,

Wat is het toch leuk om jullie te kunnen volgen via dit medium. Als ik al die foto's zie, waar jullie allemaal komen, dan gaat m'n hart sneller kloppen. Yolanda, m'n ex, vertrekt a.s. maandag weer naar Griekenland. Zij spreekt de taal en daarmee komt ze weer een stuk verder dan wij toeristen. Ik lees, dat jullie volop genieten, goed om te weten. Blijf ons op de hoogte houden en blijf lekker vakantie houden. Wat is zo'n camper, jullie droom, een feestje op aarde.
    lieve groet, Fred
  3. Hilly:
    Kalinichta Henk en Ria,
    Spreken jullie intussen al wat woordjes Grieks?
    Erg leuk om jullie zo te kunnen volgen. Wat zien jullie veel!
    Ook dit museum is weer erg leuk. Groetjes en geniet ze!
  4. Yvette Feist:
    10 oktober 2013
    Lieve mama Ria en Henk,
    Alleen jammer dat ze allemaal kleren aan hebben daar in dat museum, (hi hi).\Groet YF