Nafplion

4 oktober 2013 - Naúplion, Griekenland

Bourtzi eilandBoulevardUitzicht vanaf de bovenstad

3 oktober.

Deze dag willen we een wat langer traject gaan afleggen, want we willen naar Nafplion,  dat aan de oostkust van de Peloponnesus ligt. Nafplion ligt vrij centraal ten opzichte van een aantal must see's, zoals Epidaurus en Mycene en heeft zelf ook nogal wat te bieden. Op de landkaart staat dat er een snelweg door het binnenland moet lopen, die in 2012 al gereed zou zijn.  Navraag  bij de campingbeheerder doet vermoeden dat die weg waarschijnlijk helemaal niet meer gereed komt, het geld zal wel op zijn.
We rijden daarom de route Sparta - Tripoli - Argos - Nafplion en doen er 3 uur over met een tussenstop bij de LIDL in Argos. Het is half bewolkt en ongeveer 21 graden. Prima om de rijden. In Nafplion parkeren we Betty aan de kade; hier staan nog meer campers die ook ' s nachts zullen blijven staan.
Nafplion is een heel gezellig stadje met een kleine haven en grote terrassen. Tot nu toe - voor ons - het meest levendige stadje van de Peloponnesus. Je moet er alleen niet aan denken om hier in het hoogseizoen te zitten. Ook Nafplion heeft een Venetiaans fort en een boven- en benedenstad. Het oude gedeelte heeft gezellige loopstraatjes met marmeren plaveisels en doet wat Italiaans aan met al die kleuren. Er zijn parken, fonteinen en een brede boulevard met wuivende palmbomen. Iets buiten de haven ligt het Bourtzi eiland met een vesting. Dit fort verdedigde de vaargeul in deze baai en kon worden afgesloten door een ketting naar het vaste land.
Het is jammer dat het weer wat minnetjes is, de temperatuur keldert naar beneden. Het is voor het eerst dat we onze jas nodig hebben. Toch kunnen we 's avonds nog buiten op een terrasje zitten.

1. Leo, Joke en Melissa:
    5 oktober 2013
    Dit ziet er mooi uit. Hier is het inmiddels herfst en kan je niet zonder jas
  2. Yvette Feist:
    10 oktober 2013
    Lieve Mama Ria en Henk,
    21 graden, heerlijk toch. Hier nu echt herfst, wel mooi al die kleuren maar ook koud.
    Geniet ze nog de laatste weken, xxx yf