Eerste dag in Griekenland

3 september 2013 - Platariá, Griekenland

maandag 2 september

Door het gebonk van de scheepsmotoren hebben we niet best geslapen. Bovendien was het bloedje heet in de camper. Vroeger - toen we zo oud waren als Alexandra nu is - zouden we ons luchtbedje buiten op het dek hebben neergelegd. Wanneer we aankomen in Igoumenitsa is het nog schemerig en het is bewolkt. Vanaf de boot is het een half uurtje rijden naar het dorpje Plataria, waar we verse broodjes en melk kopen. Plataria heeft een beschutte baai met verscheidene tavernes. Er is een lange strook direct aan het water, waar een paar campers staan. We parkeren Betty onder de eucalyptusbomen, vlak naast het bordje 'verboden te kamperen' en gaan nog een uurtje slapen. Na het ontwaken openen we deur en staan oog in oog met een heel grote hond. Die goeierd heeft de wacht gehouden tijdens ons uiltje knappen en wil daar nu wel graag een beloning voor. We ontbijten uitgebreid en rijden richting zuiden. De wegen zijn redelijk tot goed en het valt ons op dat er volop wordt gewerkt aan het wegennet. Zo slecht gaat het blijkbaar toch niet met Griekenland. Omdat we al een week onderweg zijn en hoognodig een wasje moeten draaien zoeken we eerst een camping op. We vinden die bij het plaatsje Parga. Betty in de schaduw, vuile kleding in de wasautomaat en wij een duik in het zilte nat. Verder ondernemen we niet veel, behalve lekker lezen en zwemmen. En natuurlijk ons weblog bijwerken, want we hebben eindelijk WIFI.

1. Leo, Joke en Melissa:
    3 september 2013
    Griekenland bereikt en schone kleding wat wil je nog meer. De Taverne ziet er gezellig uit waarschijnlijk lekkere tapas en een glaasje wijn dat is echt genieten
  2. H. Smit:
    3 september 2013
    Parga lijkt een paradijselijke plek met de mooie stranden en het groene achterland. Lekker bijkomen van de eerste reis -week voor jullie. En al helemaal in de Griekse mood zo te lezen. Er treedt bij ons al een lichte verslaving op, uit het werk (ja, wij nog wel) even kijken of er nog Grieks nieuws is. Groeten
  3. Elisa en Jan:
    Hoi Ria en Henk,

Hilarisch het verhaal over de campers op de boot met zitjes op het dek. Het zijn vast doorgewinterde camper reizigers. Dan ga je van die gewoontes ontwikkelen. Daar willen jullie niet bijhoren !!!!!!
    De foto's van Griekenland, strand en eettentje zien er heerlijk uit. Lekker zwemmen en eten, geniet ervan. Hier is het weer ook mooi. Wij genieten ook van het mooie najaar.
  4. Anneke en Wil:
    Hallo Ria en Henk
    Jullie hebben er al een mooi stuk van de reis er op zitten. Heb je de hond niet mee genomen makkelijk zo een bewaker voor de deur. Alexandra nog een afscheid zoen gegeven en de sleutels van ma over genomen. Fijne voortzetting van dit avontuur. Ook de groeten van ma.
  5. Yvette Feist:
    4 september 2013
    HI Ria en henk,
    Griekenland heerlijk ouzo, doe de hartelijke groeten aan Zeus, zoek en gij zult hem vinden. Hiero ook heel warm, xxx yvette f
  6. Au3:
    5 september 2013
    Riaatjuh (en Henk :-)) we gaan zo weer aan de Manoagym! Voor jou nu dus Manoaswim! Ik ga zo eens kijken op de weblog van Alex! xx