Zacharo

20 september 2013 - Zacharo, Griekenland

18september
De zon schijnt en er is een verfrissend briesje vandaag. Als Henk komt aangefietst heeft hij verse broodjes gekocht in het dorp. Hij stapt af, maar gek genoeg wil zijn fiets vandaag iets anders dan hij wil. Het voorwiel blijft maar doordraaien en de enige manier om de fiets tot stoppen te dwingen is de batterij te verwijderen. Maar daarvoor moet hij eerst het stuur loslaten en daarmee ook de handremmen. De fiets maakt een sprongetje en gaat  er vandoor. Henk grijpt de bagagedrager vast, de fiets rijdt nu rondjes om hem heen. Het wordt een komisch tafereel, als ware het een stier en Henk zijn matador. Uiteindelijk triomfeert Henk en hij houdt de batterij omhoog, de fiets is geveld. In het dorp had hij dezelfde problemen, er is duidelijk iets mis met de display. En dat hij er veel bekijks had kan ik me levendig voorstellen.....
Gisteravond heb ik al een duik genomen in de zee en vandaag zijn er hoge golven.

Zoekplaatje

Het lijkt het Noordzeestrand wel. Aan het water sta ik opeens oog in oog met een...... schaap.

Bella

Ik droom toch niet, het is toch geen dikke hond? Nee, het is een echt schaap en ze luistert naar de naam Bella. Ze wandelt hier iedere ochtend, samen met haar baas en zijn hond langs de vloedlijn.

Bella op stap

Als baas en hond in zee duiken blijft ze rustig toekijken, ze waagt zich niet verder dan haar enkels. Of hebben schapen die niet? Soms trekt ze een spurtje achter de hond aan en soms jaagt ze een badgast over de kling. Het is apart typetje, deze dame.
En ze praat ook tegen je, maar verstaan doen we haar niet.
Het plaatsje Zacharo ligt dicht tegen een natuurreservaat aan, waar naar het schijnt ook zeeschildpadden hun eieren op het strand ingraven. De hond van onze Tjechische buren, een cocker spaniel, heeft dat al snel door.

Gevonden op het strand

En ja hoor, hij komt al kwispelend met een exemplaar in zijn bek aanzetten.  Jammer, vanaf nu mag hij niet meer alleen het duintje over om te gaan strandjutten. Die hond heeft hier overigens de tijd van zijn leven. Op dit terrein wonen nog 2 honden van de beheerder samen met een schele kater. Ze kunnen het uitstekend met elkaar vinden. Wij vermaken ons hier ook prima en blijven daarom nog een dagje langer in Zacharo.

Ons privé strandje

De volgende dag doen we helemaal niets. Alleen lezen, luieren en zwemmen.

1. Hilly:
    20 september 2013
    Erg leuk verhaal weer. Ik heb vreselijk moeten lachen om Henk en zijn fiets. En wat een lief schaap! Nou het is volop genieten daar. Veel plezier nog!
  2. Leo, Joke en Melissa:
    21 september 2013
    Wat een leuke beschrijving van Henk met zijn fiets. Maar hij heeft hem bedwongen. Heeft hij ook zo staan dansen bij de bakker?
    Je kan het daar best een paar dagen uithouden
  3. René:
    21 september 2013
    Wat geweldig, die cruiseschepen in Katakolo. Ze verzieken allerlei mooie plekken als ze duizenden toeristen tegelijk uitbraken. Op La Palma reden zelfs de gewone lijnbussen een dag niet als er twee of drie van die kolossen in de haven lagen: alle bussen op het eiland voor de cruisetoeristen! Je moet er niet aan denken om zelf op zo'n schip te zitten, en een halve dag de tijd te krijgen om een heel eiland of stad te bekijken.
    Misschien was Katakolo toch wel een idyllisch dorp na het vertrek van de cruiseschepen?
    Wat jammer van de fiets van Henk. Dat wordt toch nog zweten op weg naar het volgende bakkertje. Kan jullie reisverzekering niet een nieuw kastje met electronica regelen, op te halen bij het volgende postkantoor?
  4. Ans:
    21 september 2013
    Ik zie Henk al helemaal voor me , strijdend met zijn fiets, maar gelukkig als overwinnaar met zijn buit wapperend. Maar jullie hebben nu een super plek gevonden, ipv een vieze camping. Gelukkig maar.
    kus van ans
  5. Anita Hagen:
    26 september 2013
    Hilarisch! Komt me bekend voor, die gekke scenes. Ik heb zelf een keer Midden op een druk kruispunt gestierenvecht met een Thomos (brommer) met een eigen wil, ik hield het stuur vast maar gaf ook (per ongeluk) gas zodat hij steigerde. En dat wandelende schaap, was dat misschien familie van het Noordhollandse exemplaar dat voor de fiets van Marlies sjokte?

Heerlijk, zoals jullie genieten. Ga zo door!