Naam:
105
Foto’s:
2733

Over ons

Wij zijn Ria en Henk G. en wonen in het westen van Nederland onder de rook van Amsterdam. Sinds juli 2013 mogen we ons onder de groep reislustige pensionado's scharen en hopen veel mooie reizen te gaan maken.

In het verleden hebben we veel door Europa gereisd met tent, vouwwagen en caravan. Dat beviel ons uitstekend. Maar ook Zuidoost Azië bezochten we graag. We houden van de verschillende culturen, de vriendelijke bevolking en de Aziatische keuken. Omdat we nu vaker weg kunnen en nooit lang op één plek willen blijven, hebben we besloten een camper aan te schaffen. Azië is hiermee een brug te ver, maar in Europa is voor ons als enthousiaste kampeerders nog heel veel moois te ontdekken.
Vóór onze pensionering hebben we een aantal keren een camper gehuurd. We zijn toen als een blok gevallen voor de vrijheid om te gaan en te staan waar je wilt en het comfort van een eigen bedje. Nu reizen wij met een camper van het type Dethleffs Fortero, voorzien van alle gemakken. Wij noemen onze camper: Betty.

Op dit reisblog doen we verslag van onze belevenissen. In woord en beeld. Voor onszelf als herinnering voor later als we echt oud zijn én voor degene die het leuk vindt om ons te volgen.

Over onze reis

Augustus 2013 t/m oktober 2013 Griekenland

Onze eerste bestemming is Griekenland, vanwege de mogelijkheden om vrij te kamperen, de rustige stranden en de oudheden. We willen een rondreis van 10 weken maken en hebben globaal onze route uitgestippeld. Eerst het westen van Griekenland en vervolgens een rondje Peleponnesos. Dan weer naar het noorden via centraal Griekenland terug naar de westkust. Maar dat kan zomaar veranderen. Alles kan en dat is het leuke van het reizen met de camper.

April 2014 - t/m juni 2014 Oost Duitsland

Onze nieuwe reis gaat richting Oost Duitsland. Via de Harz reizen we naar Thuringen. Daarna naar het historische Saksen. Na Saksen willen we een paar dagen Berlijn aandoen om vervolgens het Oostzeegebied met de eilanden Rügen en Usedom te verkennen.

Augustus 2014 t/m oktober 2014 Frankrijk

Augustus 2015 t/m oktober 2015 Frankrijk

​April 2016 t/m juni 2016 Spanje

Mei 2018 t/m juni 2018 Frankrijk

Augustus 2018 Saksen en Thüringen

April 2019 t/m juni 2019 Spanje en Portugal

Bezochte landen

Wij hebben 30 landen (12%) bezocht:

Andorra, België, Bosnië en Herzegovina, Cambodja, Duitsland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, IJsland, Italië, Kroatië, Liechtenstein, Luxemburg, Macedonië, Maleisië, Monaco, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, San Marino, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Thailand, Tsjechië, Turkije, Vietnam, Zwitserland.