Anek/Superfast

3 september 2013 - Igoumenítsa, Griekenland

Aan boord!veerboot vaart de haven inwachten na het incheckenopstellen voor vertrekAncona vanaf de veerbootzwembad aan boord

zondag 1 september

Wat is het leuk om reacties van familie en vrienden op dit weblog te lezen. Helaas kan ik niet iedere dag een reisverhaal versturen, er is niet overal Wifi.  Op 3 september vertrekt Alexandra naar Sulawesi en ook zij gaat weer een weblog bijhouden. Op alexandra.reismee.nl kan iedereen genieten van haar verhalen.

Vandaag vertrekt onze boot en we moeten om 11.00 uur inchecken.  Deze veerboot van Anek/Superfast is megaloom. Er zijn verschillende restaurants, koffiecorners, bars, een disco, een zwembad en een winkelgalerij. In 15.5 uur brengt hij ons naar de overkant, naar Igoumenitsa. We hebben 'camping on board' gereserveerd, wat erop neer komt dat we op het dek in de camper overnachten. We staan aangesloten op elektriciteit en op ons dek zijn douches en toiletten voor de camperaars. Koken aan boord is verboden.  Om 15.00 uur vertrekt de boot en eindelijk kunnen we gaan lunchen. Het is grappig om te zien dat sommige camperaars het 'camping on board' wel heel letterlijk nemen. Ze zitten met kampeertafels en stoelen naast hun camper gezellig te keuvelen of spelletjes te doen.

Ik had gehoopt een aantal reisverslagen te kunnen uploaden, maar het wifi aan boord is te traag.  Na het diner gaan we bijtijds slapen, want morgen worden we vroeg gewekt door de scheepstoeter.

1. Ans:
    3 september 2013
    Wat heerlijk dat je er ook kan zwemmen aan boord. En wat een mazzel dat Betty aan dek kan blijven staan. Aad zag al zo'n grote loods beneden met alle vrachtwagens voor zich. Daar had je zeker niet willen blijven slapen.
  2. Yvette Feist:
    25 september 2013
    Lieve Ria en Henk,
    gelukkig ziitten jullie nu al een paar weken in Griekenland en alles is goed gegaan.
    xx yf